خدمات تبلیغات در رادیو و تلویزیون

تلویزیون و رادیو همچنان پرمخاطب ترین و محبوبترین پلتفرم برای تبلیغات به شمار می روند. اگرچه به علت سرعت گرفتن روند پیشرفت تکنولوژی و افزایش علاقه نسل جدید به فضای مجازی در آینده ای نه چندان دور شاهد کمتر شدن تاثیر اینگونه تبلیغات خواهیم بود اما در حال حاضر قدرت این دو رسانه از سایر رسانه ها بیشتر است، لذا آژانس تبلیغاتی مات نیز تبلیغات در این دو رسانه را در اولویت خدمات خود در نظر گرفته است.

تلویزیون به علت برخورداری از ویژگی هایی همچون صدا، تصویر و حرکت و امکان تلفیق این موارد با هم به عنوان یک رسانه تبلیغاتی بسیار پرقدرت و خلاق در نظر گرفته می شود. در تبلیغات تلویزیونی هدف باید جلب توجه و نگهداری بیننده باشد به همین سبب خلاقیت و تمایز در اینگونه تبلیغات بسیار اهمیت دارد. از دیگر مزایای این رسانه گسترده بودن پوشش آن است که می تواند ریچ و فرکانس بالایی در مخاطبان پدید آورد و به علت انعطاف پذیری در حق انتخاب محبوبیت بیشتری به نسبت سایر رسانه ها دارد. البته تبلیغات تلویزیونی نیازمند بودجه بیشتری در مقایسه با سایر رسانه ها می باشد اما با توجه به رسایی این رسانه و پوشش گسترده مخاطبان بسیار مقرون به صرفه است.

تبلیغات باید جاذبه های منطقی، احساسی و یا تلفیقی از هردو را داشته باشد که در تبلیغات تلویزیونی این شرایط به طرق مختلف فراهم می شود. تبلیغات تلویزیونی به فراخور نوع کالا یا خدمت و مخاطب انتخاب و اجرا می شود به همین سبب سبک های بسیار متفاوتی دارد. معاونت حوزه رادیو و تلویزیون توانایی ارائه تمامی سبک های تبلیغات را در قالب تیزر، رپورتاژ، فیلم صنعتی، آرم آگهی، زیرنویس، فیلم کوتاه و…. دارد. مهمترین بخش در این میان سنجش میزان اثربخشی هر یک از این روش هاست که گروه رسانه هوانوردی ققنوس با برخورداری از متخصصین در این حوزه و با داشتن دانش کافی از انواع ابزار سنجه مثل TGI ،MRV، ABC و… همواره عملکرد تبلیغات خود را مانیتور و از این طریق عادات رسانه ای اقشار مختلف را استخراج  می کند و متناسب با آن با کمترین هزینه اثربخش ترین تبلیغ را برای مشتریان خود فراهم آورند.

رادیو به علت عدم برخورداری از تصویر نسبت به تلویزیون و آگهی های چاپی تفاوت اساسی دارد و شاید در ظاهر از اثربخشی کمتری برخوردار باشد اما نکته حائز اهمیت این است که این رسانه بسیار راحت تر از سایر رسانه ها در دسترس بوده و از لحاظ جغرافیایی، وسعت بیشتری را پوشش می دهد ضمن اینکه این رسانه کم هزینه، نیاز چندانی به برق، اینترنت، ابزاری مثل تلویزیون یا کامپیوتر ندارد و به همین سبب مخاطبان بیشتر و متنوع تری را تحت پوشش قرار می دهد. پس صدای تبلیغات رادیویی باید متفاوت، جذاب و گوش نواز باشد تا توجه مخاطب را به خود جلب کند و تصویری مناسب و ماندگار در ذهن مخاطب خلق کند.

در تبلیغات رادیویی نیز مانند تلویزیونی باید دلایلی منطقی برای استفاده از محصول مورد نظر و در قالب جملاتی کوتاه و دقیق بیان شود. بهتر است از کالا در نخستین ثانیه های آگهی نام برده شود و اطلاعات کلیدی و نام برند چندبار در طول تبلیغ تکرار شود. آگهی های رادیویی در مقایسه با تلویزیونی نیاز به تکرار بیشتری دارند و باید در نظر داشت که مردم از شنیدن آگهی یکنواخت به سرعت خسته می شوند و پس از چندبار شنیدن در اصطلاح آن را می شنوند اما گوش نمی کنند پس بهتر است که برای هر برند در مدت زمان کوتاهی چند تبلیغ مختلف طراحی شود و یا تبلیغات یک برند به سرعت تغییر کند.

معاونت حوزه رسانه و رادیو و تلویزیون گروه تبلیغاتی سیمرغ، با سالها تجربه  موظف است تا با تشخیص نیاز بازار و مشتری به ارائه پیشنهاداتی مدون در حوزه های مختلف بپردازد، براساس این برنامه ریزی ها این بخش پیش بینی می کند که هر کالا یا خدمتی چه زمانی و از طریق کدام رسانه، با چه هزینه و به چه صورت پخش شود تا بیشترین توجه را جلب کرده و بیشترین اثربخشی را به همراه آورد و در این راستا بتواند بهترین خدمات را به مجموعه های هوانوردی و شرکتهای هواپیمایی و حتی مجموعه های عمومی ارائه نماید 


چاپ   ایمیل